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The Future of Branding

The Future of Branding

J.-N. KAPFERER, ET AL.

Sage Publications, Royaume-Uni

2016



New ideas change the world. From social movements to scientific discovery the power of an idea is to reshape the world, who we are, and how we live. Changes in the increasingly dynamic competitive environment require a focus on what should be done, not just what is currently done. The inspiration for this book is to provide an outlet for cogent ideas that will help managers build and maintain brands in the future marketplace.Written by the leading minds management from around the globe who are redefining best practices in managing brands, It examines the future of branding on key concepts including brand performance management, brand strategy, brand building, revitalizing brands, brand valuation, brand analysis, brand protection, and brand experience. The all-star team includes:Martin Roll, Kevin Lane Keller, Don E. Schultz, Bernd Schmitt, Jean-Noel Kapferer, , V. Kumar, Bharath Rajan, Lluis Martinez-Ribes, Shi Zhang, Jean Yannis Suvatjis, Leslie de Chernatony, Vanessa M. Patrick and Henrik Hagtvedt, Gregory M Thomas, Jeffrey Parkhurst Srinivas Reddy, Anupam Jaju, Werner Reinartz, Jeffery Andrien, Paul Benoit, Philip C Zerrillo, Cem Bahadir, and Rajendra K Srivastava

Kapferer on Luxury: How Luxury Brands Can Grow Yet Remain Rare

J.-N. KAPFERER

Kogan Page, Londres

2015



Kapferer on Luxury offers a collection of carefully curated new and popular articles from the world-renowned and undisputed luxury marketing and branding expert Jean-Noël Kapferer. He shares numerous insights and foresights on how the luxury goods sector is changing to arm the reader with strategies to achieve sustainable growth.Each chapter of Kapferer on Luxury addresses a specific issue or facet relating to luxury growth such as sustaining the 'luxury dream', the artificiation of luxury, the dependency on exclusivity, delocalization, sustainable luxury and managing luxury brands within groups. Together, they paint a complete picture of the conflict between sustaining the definition of luxury as rare, noble, crafted, exclusive, spirited and elevating with the necessity of business growth. As such, it is a perfect resource for luxury brand marketing, branding and account management practitioners and students

Management des industries culturelles et créatives (coordinateurs)

Y. EVRARD, A. BUSSON

Vuibert, France

2015



Les industries culturelles et créatives tiennent une place centrale dans le développement des sociétés contemporaines en raison, d’une part de leur poids économique croissant, d’autre part del’importance de leur rôle sociétal. Si elles incluent des secteurs très variés – patrimoine (musées, monuments historiques et marché de l’art), spectacle vivant, livres, musique, jeux vidéo, cinéma, audiovisuel, mais aussi architecture, design, mode et publicité –, la création y joue toujours un rôle majeur dans la formation de valeur.Le management a progressivement pénétré ces entreprises : celles-ci ont pris conscience que des approches managériales leur permettraient d’améliorer leur efficacité et d’atteindre plus sûrement leurs objectifs. Toutefois, cette transversalité des approches doit nécessairement prendre en compte les spécificités et la diversité du domaine de l’art et de la création. C’est ce que propose cet ouvrage consacré à cinq disciplines du management – stratégie, marketing, droit, relations humaines, comptabilité et finance –, toutes illustrées d’exemples pertinents et actuels

Le Publicitor

Le Publicitor

A. DE BAYNAST, J. LENDREVIE, C. EMPRIN

Dunod, Paris

8e éd.e ed., 2014



Vendu à plus de 120 000 exemplaires, PUBLICITOR est l'ouvrage de référence de la publicité. Il répond à la problématique actuelle des annonceurs : Comment associer efficacement Internet et médias classiques dans les campagnes de publicité

Mercator - théorie et nouvelles pratiques du marketing

Mercator - théorie et nouvelles pratiques du marketing

de Mercator - théorie et nouvelles pratiques du marketing, Dalloz, Paris, France, 10e ed.e ed., 2012

J. LENDREVIE, J. LEVY

Dunod, Paris, France

11e ed.e ed., 2014



Mercator est complet et accessibleAvec plus de 1 000 exemples, près de 100 mini-cas, 500 illustrations et tableaux, MERCATOR couvre l’ensemble du marketing appliqué à tous les secteurs d’activité (B to C, B to B, Services, Multinational...).Mercator est opérationnelLes concepts fondamentaux du marketing sont rattachés à leurs applications concrètes, aux bonnes pratiques et aux innovations réelles. La boîte à outils regroupe 25 concepts et techniques qui facilitent la mise en place de stratégies marketing efficaces.Mercator accompagne les changements du marketingToujours en phase avec les évolutions les plus récentes, Mercator complète ses nombreux développements consacrés à Internet par un chapitre nouveau sur le marketing des réseaux sociaux.- See more at: http://www.mercator-publicitor.fr/livre-Mercator-Dunod-Editeur#sthash.iiDgwuwq.dpuf


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