Articles

Alliances et coopérations dans l'aérospatial et l'armement : bilan et perspectives dans le contexte de l'après-guerre froide

P. DUSSAUGE

Economie Appliquée

1993, vol. XLVI, n°3

Départements : Stratégie et Politique d’Entreprise, GREGHEC (CNRS)


Asymétries d'information et marchés financiers : une synthèse de la littérature récente

T. FOUCAULT, B. BIAIS

L'Actualité Economique

mars 1993, vol. 69

Départements : Finance, GREGHEC (CNRS)


Cournot Competition, Forward Markets and Efficiency

B. ALLAZ, J. Vila

Journal of Economic Theory

février 1993, vol. 59, n°1, pp.1-16

Départements : Finance, GREGHEC (CNRS)


We build a model with two Cournot duopolists who produce at Time 0 wich is the date at which all demand is realized. N periods before time 0, the duopolists trade on a forward market for delivery at Time 0. Having made these contracts, they trade again at time ( ? N + 1) for delivery at Time 0. etc. We show that, in equilibrium, each of them will sell forward which makes them worse off and makes consumers better off than if the forward market did not exist. When N, the number of forward trading periods prior to production, tends to infinity, the outcome tends to the competitive solution

Faut-il craindre les alliances au Japon ?

M. de Clercq, B. RAMANANTSOA

Annales des Mines, Gérer et Comprendre

mars 1993, pp.59-71

Départements : Stratégie et Politique d’Entreprise, GREGHEC (CNRS)


Gift Selection for Easy and Difficult Recipients: A Social Roles Interpretation

C. OTNES, T. LOWREY, Y. CHAN KIM

Journal of Consumer Research

1993, vol. 20, n°2, pp.229-244

Départements : Marketing, GREGHEC (CNRS)


Industrial alliances in aerospace and defence: an empirical study of strategic and organizational patterns

P. DUSSAUGE, B. GARRETTE

Defence Economics

1993, vol. 4, pp.45-62

Départements : Stratégie et Politique d’Entreprise, GREGHEC (CNRS)


An empirical study of seventy inter-firm alliances in the aerospace and defence industries reveals the importance of organizational factors in the construction of a typology of such ventures. Three types of alliances are identified. The study also suggests a link between each type and patterns of evolution of the partnerships over time. Author Keywords: STRATEGIC ALLIANCES; DEFENSE INDUSTRY; AEROSPACE INDUSTRY; COPRODUCTION PROGRAMS; INTERFIRM COLLABORATION; EMPIRICAL STUDY

La sociologie de Pierre Bourdieu et son apport au marketing

B. MOINGEON

Recherche et Applications en Marketing

juin 1993, n°2

Départements : Stratégie et Politique d’Entreprise, GREGHEC (CNRS)


Le changement de date de clotûre : une solution miracle pour améliorer les résultats ?

H. STOLOWY

Revue de Droit Comptable

décembre 1993, n°93.4, pp.107-116

Départements : Comptabilité et Contrôle de Gestion, GREGHEC (CNRS)


Les alliances internationales : logiques stratégiques et problèmes de management

B. GARRETTE, G. BLANC

Annales des Mines, Gérer et Comprendre

mars 1993, n°30, pp.24-36

Départements : Stratégie et Politique d’Entreprise, GREGHEC (CNRS)


Les engagements de mutuelle et de prévoyance

H. STOLOWY

Revue Française de Comptabilité

novembre 1993, n°250, pp.56-63

Départements : Comptabilité et Contrôle de Gestion, GREGHEC (CNRS)



JavaScriptSettings