L'économie allemande en 2003
H. BRODERSEN
Allemagne d'Aujourd'hui
avril-juin
2003, n°164, pp.93-98
Départements : Langues et Cultures
Economie et fiscalité. Bilan du social-libéralisme allemand
H. BRODERSEN
Allemagne d'Aujourd'hui
juillet-septembre
2002, n°161, pp.15-37
Départements : Langues et Cultures
La réforme des retraites
H. BRODERSEN
Allemagne d'Aujourd'hui
juillet-septembre
2002, n°161, pp.59-72
Départements : Langues et Cultures
From "Outside" the World to "Inside" and Back: Ursula K. Le Guin's (Re)Construction of a Primal Utopia in Always Coming Home
C. L. ROBINSON
Confluences
2001, vol. 19, pp.161-172
Départements : Langues et Cultures
L'Ours d'Or de Berlin pour "Intimité" de Patrice Chéreau
H. BRODERSEN
Allemagne d'Aujourd'hui
juillet-septembre
2001, n°157, pp.192-195
Départements : Langues et Cultures
L'Allemagne et l'euro. L'euro de l'Allemagne
H. BRODERSEN
Allemagne d'Aujourd'hui
avril-juin
2000, n°152, pp.92-102
Départements : Langues et Cultures
Actes du colloque des 25-27 novembre 1999 organisé par le CRHiCC et le CRAC : "Allemagne 99, perspectives : an 2000"
L'économie sociale de marché : un modèle dépassé ?
H. BRODERSEN
La Revue Internationale et Stratégique
janvier
2000, n°1649, pp.7-14
Départements : Langues et Cultures
reprise de l'article paru en 1999 dans La Revue Internationale et Stratégique
Vznik jazyka - Od gest po syntax
D. SHANAHAN
Vesmir
décembre
2000, n°79, pp.676-677
Départements : Langues et Cultures
In the Silence of the Knight: Kathy Ackers Don Quixote as a Work of Disenchantment
C. L. ROBINSON
Yearbook of Comparative and General Literature
1999, vol. 47, pp.109-231
Départements : Langues et Cultures
Culture, Culture and "Culture" in Foreign Language Teaching
D. SHANAHAN
Foreign Language Annals
octobre
1998, vol. 31, n°3, pp.451-458
Départements : Langues et Cultures
“Culture,” which is taking on increasing importance in contemporary foreign language pedagogy, has also been the subject of much debate. Definitions of what culture is have proliferated, from Matthew Arnold to Levi-Strauss to Edward Hall, and not infrequently lines of opposition have formed around them. But if we abandon an oppositional mode of thinking and address the question of culture and language learning from the perspective of the affective elements contained within both, we may be able to adopt a more ecumenical approach to the former and provide ourselves with a much more powerful tool for helping students acquire the latter