Ouvrages

All Social 3.0 - Can entrepreneurs save the world?

All Social 3.0 - Can entrepreneurs save the world?

J. MOYERSOEN, M. HUYSENTRUYT, P. MICHIELS, P. COLRUYT, S. SERNEELS

Manteau, Pays-Bas

2016



In 'All social 3.0' the authors look for new recipes and sustainable solutions for a society 3.0. How do we redefine economic value in the long term? How and where do social entrepreneurs and commercial companies meet? How does the entrepreneurial citizen really get an impact? And why does the government have to reinvent itself in order to draw the lines for another society, in which innovative partnerships lead to new insights? For this book, journalist Filip Michiels spent hours talking with Steven Serneels, Piet Colruyt, Marieke Huysentruyt and Johan Moyersoen, who in recent years advised companies and governments worldwide in their search for a different, more sustainable future. Michiels also went looking for visionary companies

Social Business & Base of the Pyramid

Social Business & Base of the Pyramid

B. FAIVRE TAVIGNOT

John Wiley & Sons

2016



Strategor - 7e édition

Strategor - 7e édition

L. LEHMANN ORTEGA, F. LEROY, B. GARRETTE, P. DUSSAUGE, R. DURAND, ET AL.

Dunod, Paris, France

2016



STRATEGOR est l’ouvrage de stratégie le plus vendu en France. Adopté par les étudiants des écoles de management, des IAE et des universités, c’est aussi la référence pour les consultants et pour les responsables d’entreprises. Avec cette 7e édition enrichie de nouveaux cas et axée sur l’impact du digital, STRATEGOR est à la pointe de la pédagogie et des enjeux des entreprises.Conçu et rédigé par 32 auteurs, STRATEGOR bénéficie de leur expertise académique et professionnelle en tant que professeurs, consultants, managers et décideurs d’entreprises.Les + STRATEGORCOMPLET : l’alliance efficace des connaissances théoriques, des méthodes opérationnelles et des cas réels d’entreprises variées.À JOUR : l’accent sur l’innovation et le digital via de nouveaux exemples et cas d’entreprise.PRATIQUE : 40 fiches pratiques pour employer les outils de la stratégie, des figures pour mémoriser les modèles, des points-clés pour retenir l’essentiel.ENRICHI : les corrigés des 72 cas d’entreprise et la présentation de 25 grands auteurs de la stratégie en compléments en ligne à consulter sur dunod.com


JavaScriptSettings