Ouvrages

(Ré)inventez votre business model

L. LEHMANN ORTEGA, H. MUSIKAS, J-M. SCHOETTL

Dunod, Paris, France

2017



Innovez ! Tel est le nouvel impératif de toutes les entreprises, petites ou grandes, quel que soit le secteur d’activité.Or aujourd’hui, l'innovation ne se limite plus aux produits et aux technologies, elle est aussi stratégique, portant sur le business model.Mais comment créer ou réinventer son entreprise ? (Ré)inventez votre business model – Odyssée 3.14 offre une réponse originale à cette question.En s’appuyant sur les 3 piliers composant le business model, cette approche innovante propose d’explorer 14 directions pour inventer ou réinventer votre business model.Que vous soyez dirigeant ou créateur d’entreprise, manager ou encore étudiant, vous trouverez dans cet ouvrage une démarche d’innovation stimulante, depuis la génération des idées jusqu’à la mise en oeuvre concrète.Original dans son contenu, l’ouvrage l’est également dans sa forme : chaque direction est présentée sur une double page qui associe théorie et exemples concrets à des infographies, photos et graphiques.Alors, prêts pour l’aventure ?Odyssée 3.14 est née de plus de dix ans de recherche, de conseil et de formation dans le domaine de l’innovation et de la stratégie de la part des trois auteurs.15 nouveaux cas réels d'invention ou de réinvention de Business Model viennent enrichir cette 2e édition : Hello Fresh, Ticket restaurant - Endered, EdemMcCallum, Zample, Lemonade, Jonhson & Jonhson Velcade responses, Nickel account, Tesla, Recycle bank, Uber, Anticafé, Desso, Salesforce.com, Xiaomi, Redbus.Le classement des cas (B to B, B to B to C, B to C) reste le même

The New Silk Road: China Meets Europe in the Baltic Sea Region – A Business Perspective

The New Silk Road: China Meets Europe in the Baltic Sea Region – A Business Perspective

J.-P. LARCON

World Scientific Publishing Company

2017



The "Belt and Road" initiative announced by Chinese President Xi Jinping in 2013 aims at reviving the ancient trade routes connecting China to Europe and Africa: the "21st Century Maritime Silk Road" and the inland "Silk Road Economic Belt". Both maritime and land routes of the New Silk Road meet Europe in the Baltics — a region accounting for some 150 million inhabitants representing 30% of the total EU population. The maritime route enters Europe through the Mediterranean Sea before reaching the largest European seaports of the North Sea and the Baltic Sea up to Saint Petersburg in Russia. The land route starting from West China crosses Central Asia, Russia and Belarus before reaching the shores of the Baltic Sea.This book focuses on the business and economic dimensions of China's initiative: Chinese government objective and policies, the strategies of Chinese and foreign firms along the Silk Road, trade and investment between China and Nordic-Baltic countries, the Eurasia Land Bridge corridors and logistics, the impact of the New Silk Road on the economies of Central Asia, new institutions financing the "Belt and Road", cross-cultural challenges and Sino-foreign joint ventures along the New Silk Road. The direct impact of China's initiative on economic sectors such as logistics services; the shipping, port management and maritime industry; construction and high-speed train; energy and engineering; and e-commerce, information technology and tourism will be assessed.Readers will be provided with an in-depth analysis of the opportunities and challenges for companies and regions along the New Silk Road as well as 17 short case studies focusing on China-led projects currently developed along the "Belt and Road" and 15 maps of the New Silk Road, the Baltic Sea Region and Central Asia to help in understanding China's vision and strategic moves


JavaScriptSettings