Séminaires de Recherche

Marketplace Attachment and Identity Construction in Ordinary Places

Marketing

Intervenant : Stefania Borghini, Associate Professor of Marketing
Bocconi University, Milano

12 janvier 2012 - Salle H025 - De 12:30 à 14:00

Like homes, neighbors and cities, retail locations provide the physical and social setting of consumption activities and thus give meanings to everyday practices. By making tangible values, ideologies, and cultures, servicescapes can assume an important symbolic and emotional role in the creation of individual identity. While previous literature has exalted the role of flagship stores or heavily branded environments, this paper highlights the underexplored role played by the spaces which seem humbler bearers of cultural meanings and values, including what we call ordinary places, i.e. small, loosely branded or unthemed stores or restaurants. In unpacking this role, the study explores the nature and dynamics of processes of attachment to commercial locations, and details a complexity of relationships existing in the dialectic between identity and ordinary spaces.

Finance

Intervenant : Xavier Gabaix

13 juin 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Adriano Rampini

23 mai 2019 - T105 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Luke Taylor

16 mai 2019 - T105 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Jessica Jeffers

18 avril 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Emil Verner

4 avril 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Niels Gormsen

28 mars 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Ramona Dagostino

14 mars 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : Harry Di Pei
Northwestern

12 février 2019


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : François Geerolf
UCLA

18 décembre 2018


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : Marko Tervio
Aalto

13 décembre 2018



JavaScriptSettings