Séminaires de Recherche

Shaken and Therefore Stirred: The Benefits of a Metacognitive Awakening

Marketing

Intervenant : Adam Alter
Assistant Professor of Marketing, NYU Stern

11 octobre 2012 - De 13:00 à 14:30

For decades, researchers have trumpeted the benefits of fluency, or cognitive ease—the idea that information should be presented in the simplest manner possible. People prefer fluently processed targets, they feel more confident about fluently formed judgments, and they’re more likely to believe a fluent message. Under certain conditions, however, people respond more favorably towards disfluently processed information. Across a series of studies from several different papers, I show that disfluency functions as a mental alarm that spurs deeper and broader thinking, vivid mental fantasies that encourage consumers to purchase desired goods, and greater scepticism towards potentially untrustworthy sources. In each case, disfluency produces superior outcomes that complicate the simplistic idea that cognitive ease is always desirable.

Finance

Intervenant : Xavier Gabaix

13 juin 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Adriano Rampini

23 mai 2019 - T105 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Luke Taylor

16 mai 2019 - T105 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Jessica Jeffers

18 avril 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Emil Verner

4 avril 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Niels Gormsen

28 mars 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


Finance

Intervenant : Ramona Dagostino

14 mars 2019 - T104 - De 14h00 à 15h15


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : Harry Di Pei
Northwestern

12 février 2019


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : François Geerolf
UCLA

18 décembre 2018


titre : TBA

Economie et Sciences de la décision

Intervenant : Marko Tervio
Aalto

13 décembre 2018



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