Ouvrages

Filtrer par :
Les stratégies de l'entreprise - 4e éd.

Les stratégies de l'entreprise - 4e éd.

F. LEROY

Dunod, Paris, France

2012



Cet ouvrage présente et met en perspective les principales stratégies suivies par les entreprises pour construire leur positionconcurrentielle. La stratégie consiste pour une entreprise à utiliser ses ressources afin d’obtenir un avantage sur ses concurrents.Pour cela, elle doit :• définir son périmètre d’activité ;• analyser son environnement ;• identifier ses concurrents ou ses partenaires ;• choisir ou non de se diversifier ;• déterminer les différents modes de développement : internationalisation, croissance interne, fusions-acquisitions, alliances, externalisation ou intégration.Cette 4e édition, illustrée de nombreux nouveaux exemples, explique les principales étapes et les fondements théoriques de cettedémarche et expose la diversité des comportements stratégiques adoptés par les firmes

Chinese Multinationals (Ed.)

traduction en français de Chinese Multinationals (Ed.), World Scientific Publishing Company, 2008

J.-P. LARÇON

ESKA

2010



Chinese Multinationals (World Scientific Publishing Company, 2008) is the culmination of more than three years of collaborative research between HEC and Tsinghua University's School of Economics and Management in China. Twelve experts from these two internationally recognized educational institutions investigated the rise of more than 20 leading Chinese companies in global markets. The book offers a comprehensive overview of these companies' marketing and technology strategies, branding policies, acquisitions and joint ventures, as well as their organization and human resource management over the past two decades. Chinese Multinationals includes a foreword by Liu Chuanzhi, President and CEO of Legend Holdings Ltd., and was edited by Professor Jean-Paul Larçon, Senior Associate Dean and Professor of Strategic Management at HEC. Henri de Castries, Chairman of the Management Board and CEO of AXA, praises their work: 'This book helps us understand how Chinese companies are using their domestic successes to accelerate their development and enhance their access to new markets or technologies,' he explains. 'Especially in times of challenged growth and increased pressure on resources, no globalization strategy can durably succeed if your own domestic market is not truly open.'

L'organisation pirate

L'organisation pirate

R. DURAND, J.-P. VERGNE

Le Bord de l'Eau, France

2010



L'ouvrage développe une perspective originale sur l'organisation des communautés pirates opérant en mer, sur le Net, ou au coeur de l'ADN. Ces territoires sont aussi ceux de l'expansion du capitalisme, c'est pourquoi ce livre défend l'idée que l'organisation pirate, loin d'être un accident de l'histoire, se trouve être en réalité l'une des forces essentielles qui structurent le capitalisme depuis ses origines.Ce livre propose une théorie transhistorique de l'organisation pirate qui révèle la face cachée des sociétés capitalistes et permet d'expliquer une facette essentielle de leur évolution.Projet transdisciplinaire, cet ouvrage s'accompagne d'une composition musicale du groupe de rock Chevreuil, intitulée « L'Organisation Pirate ». L''uvre musicale est accessible librement et peut être téléchargée, modifiée, remixée, et diffusée à l'infini par les lecteurs du livre, qui en sont aussi les co-producteurs puisque le totalité des droits d'auteur finance la production et l'enregistrement du morceau.

Réinventer l'entreprise - Repères pour une crise qui va durer (J.M. Le Roux, B. Ramanantsoa (Eds)

J. LE ROUX, B. RAMANANTSOA

Pearson - Collection Village Mondial, France

2010



Chinese Multinationals (Ed.)

traduction en chinois de Chinese Multinationals (Ed.), World Scientific Publishing Company, 2008

J.-P. LARÇON

China Machine Press

2009



Chinese Multinationals (World Scientific Publishing Company, 2008) is the culmination of more than three years of collaborative research between HEC and Tsinghua University's School of Economics and Management in China. Twelve experts from these two internationally recognized educational institutions investigated the rise of more than 20 leading Chinese companies in global markets. The book offers a comprehensive overview of these companies' marketing and technology strategies, branding policies, acquisitions and joint ventures, as well as their organization and human resource management over the past two decades. Chinese Multinationals includes a foreword by Liu Chuanzhi, President and CEO of Legend Holdings Ltd., and was edited by Professor Jean-Paul Larçon, Senior Associate Dean and Professor of Strategic Management at HEC. Henri de Castries, Chairman of the Management Board and CEO of AXA, praises their work: 'This book helps us understand how Chinese companies are using their domestic successes to accelerate their development and enhance their access to new markets or technologies,' he explains. 'Especially in times of challenged growth and increased pressure on resources, no globalization strategy can durably succeed if your own domestic market is not truly open.'


JavaScriptSettings